Din Cuprins: ◊ Vlad Ionescu, On Moths and Butterflies, or How to Orient Oneself through Images; ◊ Andrea Pinotti, Like Unlike: Mimesis, Montage, Mimicry; ◊ Sorin Alexandrescu, Ce qui nous regarde lorsque nous regardons; ◊ Georges Didi-Huberman, Imaginea arde; ◊ Adrian Tudurachi, " Images et peuple ". Critique de la représentation sociale chez Georges Didi-Huberman; ◊ Maud Hagelstein, Farocki/ Didi-Huberman. Lisibilité des images et pédagogie critique; ◊ Eric Marty, Silence de l`image, violence du regard ou la possibilité d`une Contre-terreur |
Consacrat in intregime lui Georges Didi-Huberman, istoric de arta si filosof contemporan, acest numar tematic al revistei IMAGES, IMAGINI, IMAGES. JOURNAL OF VISUAL AND CULTURAL STUDIES deschide in mediul academic si cultural romanesc un spatiu de reflectie asupra operei acestui autor prodigios recunoscut pe plan international pentru contributia sa decisiva si determinanta la dezvoltarea studiilor vizuale. Decisiva si determinanta prin ceea ce propune, transmite si cauta sa realizeze pe deplin, si anume reinnoirea profunda a discursului si practicii unei discipline precum istoria artei, si pornind de aici, a modului in care privim si studiem imaginile, gandim, lucram si cream cu ele. "Imagine si gandire estetica", "Imagine si gandire politica" desemneaza aici cei doi poli de explorare a operei lui Georges Didi-Huberman in jurul carora s-au organizat studiile reunite in acest volum, semnate de Sorin Alexandrescu, Emmanuel Alloa, Maud Hagelstein, Vlad Ionescu, Éric Marty, Andrea Pinotti, Bertrand Prévost, Nigel Saint si Adrian Tudurachi. Acestora li se adauga doua texte semnate de Georges Didi-Huberman, traduse in limba romana de Laura Marin. |