Librarie.Net foloseste cookies. Continuarea navigării presupune acordul dumneavoastră conform termenilor și condițiilorASCUNDE NOTA
CONT CLIENT
1 produs
3500 lei
Ξ Produse Ξ Promoții Info
Produsul cu id 398563 a fost adăugat în coș!
Dovezile existentei lui Dumnezeu
Pret: 3500 lei
Disponibilitate: in stoc
Livrare estimativă: 2 zile

» modalitati transport
» info disponibilitate si retur
» formular contact
Cod produs: 398563
Autor(i): Hegel Georg Wilhelm Friedrich
Editura: Editura Tracus Arte
Colectia: Filosofia Credintei
Anul aparitiei: 2020
Nr. pagini: 198 pagini
Tip coperta: necartonata
ISBN: 9786060232179
Categorii: Filosofia religiei, Filosofie / Logica, Carti
Spiritul e nemuritor, el este etern; el este așa tocmai fiindcă el este infinit, fiindcă nu este acea infinitate a spațiului, acea înălțime de cinci picioare, două picioare lățime și densitate a corpurilor, nu este Acum al timpului, cunoașterea nu este -n el de țânțari făr’ de număr, iar voința lui, libertatea lui nu-i o mulțime nesfârșită de rezistențe, nici de scopuri și activități, orice rezistențe și obstacole-ar întâmpina. Infinitatea spiritului este propria-i Ființă-în-sine, abstractă ființă în sine pură, iar asta-i cugetarea sa, iar această cugetare abstractă este infinitatea reală, actuală, iar ființa sa în sine concretă este că această cugetare este spirit.

Dovezile metafizice pe care le examinăm sunt mărturia spiritului gânditor , întrucât el nu doar în sine, ci pentru sine este gânditor. Obiectul care-l privește este în chip esențial în gândire; dacă el, precum s-a remarcat mai devreme, este considerat și sensibil, prin reprezentare , atunci conținutul lui aparține gândirii, este ca atare sinele pur al acesteia, așa cum sentimentul este sinele empiric, care particularizează.

Tratarea speculativă are astfel sensul cunoașterii accidentalului în sine însuși în dizolvarea lui, care apare mai degrabă ca o analiză exterioară a acestei determinări; dar ea nu este doar atât, ci este dizolvarea de sine în ea însăși. Accidentalul însuși este asta, a se dizolva pe sine, a fi trecere- n sine . Dar, în al doilea rând, această d izolvare [soluționare] nu este abstracția nimicului, ci este afirmația din ea, – această afirmație, pe care noi o numim absoluta necesitate; astfel că această depășire a fost concepută . Rezultatul se- arată ca imanent în accidental, adică acesta este transformat el însuși în adevărul său, și înălțarea spiritului nostru la Dumnezeu, – în măsura- n care noi n-aveam dinainte o altă determinare despre Dumnezeu ca ființa absolut necesară, sau întrucât noi ne mulțumim cu ce- avem l a -ndemână, – este decursul acestei mișcări a faptului; este acest fapt, în și pentru sine însuși, care lucrează- n noi , această mișcare lucrătoare-n noi.

3500 lei
Doar 1 in stoc!
Alte carti din colectia FILOSOFIA CREDINTEI:
3500 lei
Doar 1 in stoc!
2000 lei
Doar 1 in stoc!
3500 lei
Doar 1 in stoc!
Alte carti din aceeasi categorie:
9500 lei
In stoc
3900 lei
In stoc
7399 lei
In stoc
© 2021 LIBRARIE.NET SRL