Cronica unor destine

Economisiţi:  4,90 LEI (15%)
Modalitati de transport:
• 11,90 lei - prin Posta Romana sau Cargus
• 13,90 lei - prin Fan Curier
• gratuit de la 150 lei - Posta Romana

Descriere

In perioada dintre cele doua razboaie mondiale, Grigore Olimp Ioan era reporter la unul dintre cele mai importante ziare romanesti, Universul. Mostenise talentul de jurnalist de la tatal sau, Olimp Ioan, multa vreme corespondent de presa la Geneva si colaborator al lui Nicolae Titulescu. Din partea tatalui, era urmas al colonelului Grigore Ioan, care si-a lasat numele inscris in istoria tarii, luptand vitejeste in Razboiul de Independenta. Din partea mamei, primise genele Otetelisanilor si ale instaritei familii Istrati, din pitorescul sat moldovean Cucova. Era deci vlastarul unor familii pe cat de diverse, pe atat de caracteristice societatii romanesti in dezvoltare, din ultimele doua secole. Viata se anunta interesanta si senina pentru tanarul reporter. A venit razboiul in care, in buna traditie a bunicului sau, a luptat pe front, alegand insa sa lupte in aviatie. Apoi au venit vremuri grele. Si, cu acea linistita vitejie cu care au supravietuit nenumarati romani vitregiti de destin, Grigore Ioan a infruntat viata, cutreierand santierele tarii si indeplinind munca modesta de sef-mecanic. La apusul vietii, fostul jurnalist a hotarat sa-si imortalizeze inaintasii in paginile unei carti. Firesc, in ultimul capitol, si-a facut loc propriul destin. Grigore Olimp Ioan a reusit performanta de a descrie evenimente dramatice cu un ton alert, amuzant, in care se recunoaste pana vioaie a reporterului de Fapte Diverse.
O lectura fascinanta, neasteptat distractiva, care-l transpune pe cititor intr-o necunoscuta Romanie a veacului trecut.
Silvia Colfescu

Alte carti comandate impreuna cu CRONICA UNOR DESTINE: